Rajdowy samochód reklamowy w kosztach do wysokości limitu
Wydatki poniesione w związku z samochodem osobowym, który stanowi reklamę przedsiębiorstwa, mogą być kosztem uzyskania przychodów, ale tylko poprzez odpisy amortyzacyjne i z ograniczeniem do wysokości określonej przez ustawodawcę.
Tak stwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 12 kwietnia 2024 r. (0112-KDIL2-2.4011.117. 2024.2.KP).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną liniowo, której przeważającym przedmiotem jest transport drogowy towarów. Przedsiębiorstwo zajmuje się także sprzedażą samochodów osobowych, furgonetek oraz części i akcesoriów do pojazdów samochodowych. Właściciel przedsiębiorstwa zdecydował się przekazać do przedsiębiorstwa prywatny samochód osobowy. Samochód ten miałby zostać stunningowany oraz odpowiednio przerobiony w taki sposób, aby stał się samochodem rajdowym, a po dokonaniu modyfikacji miałby startować w wyścigach samochodowych oraz pokazach typu drift. Planowane modyfikacje miały obejmować silnik pojazdu, a także wewnętrzną zabudowę i karoserię, na której zostałoby umieszczone logo przedsiębiorstwa, a także nazwa przedsiębiorstwa i numery telefonów do pracowników przedsiębiorstwa zajmujących się spedycją oraz sprzedażą samochodów. Samochód ten w momencie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta