AI w bankowości to szanse i wyzwania
Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji przyspiesza analizę danych, przez co usprawnia zarówno pracę bankowców, jak i obsługę klientów, także biznesowych.
Nowe technologie opanowują niemal wszystkie dziedziny naszego życia. Najgorętszym tematem jest dziś sztuczna inteligencja (AI), szczególnie generatywna, oraz możliwości jej zastosowania zarówno do zwiększania efektywności procesów biznesowych i ich optymalizacji wewnątrz organizacji, jak i do podnoszenia jakości kontaktów z klientami. Nieodłącznym elementem takich działań są także ryzyka, którymi trzeba zarządzać.
Wśród sektorów, które podejmują wyzwania związane z wykorzystaniem ogromnych możliwości, jakie daje generatywna AI, jest polska bankowość. Praktyczna strona procesu wdrażania generatywnej sztucznej inteligencji w bankach znalazła się w centrum uwagi debaty „Jak zastosowania sztucznej inteligencji (AI) zmienią polską bankowość?” podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.
Paneliści szukali odpowiedzi na kluczowe pytania związane z tym obszarem: czy rzeczywiście w związku z wykorzystaniem AI będziemy wkrótce świadkami odczuwalnej rewolucji w procesach, obsłudze klienta, usługach serwisowych? Jakie są praktyczne możliwości zastosowania AI w bankowości? Jak się one mają do obszaru zgodności?
AI w bankowej praktyce
Alicja Żyła, wiceprezes ING Banku Śląskiego, stwierdziła, że bank od lat wdraża rozwiązania oparte na AI, m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta