Szansa na wzrostowy trend na rynku opon
Polscy klienci są dobrze wyedukowani. Decydując się na zakup opony, doskonale wiedzą, czego chcą – mówi Jacek Pryczek, prezes Goodyear Polska.
Jakie najpilniejsze wyzwania są w branży oponiarskiej?
Przede wszystkim musimy się przyzwyczaić do zmienności. Dzieją się wokół nas rzeczy, na które nie mamy wpływu – pandemia, problemy z łańcuchami dostaw, ograniczenia w dostępie do niektórych usług, wzrost cen surowców i energii. Droższa ropa to droższa produkcja takich surowców jak kauczuk syntetyczny czy sadza. Trwa wojna w Ukrainie, która pozostaje ryzykiem. Nadzieję daje uspokojenie inflacji i poprawa nastrojów konsumenckich. No i fakt, że Goodyear istnieje już 125 lat, a nasza fabryka opon w Dębicy świętuje w tym roku 85-lecie. Na przestrzeni lat nauczyliśmy się radzić sobie z wyzwaniami.
Widzi pan poprawę względem tego, co było dwa lata temu, kiedy de facto kryzys był w pełni?
Rynek opon osobowych w Polsce po czterech miesiącach tego roku jest na lekkim plusie. Przyczyniły się do tego spadająca inflacja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta