Logo Lidla i Biedronki w reklamie u konkurencji?
Delikatesy Centrum zachęcają do udziału w promocji, posługując się w swoim spocie logo Lidla i Biedronki. Eksperci przypominają, że aby reklama porównawcza była zgodna z prawem, obowiązuje ją szereg obwarowań. Inaczej to działanie na granicy prawa.
Twarzą krótkiego spotu Delikatesów Centrum nawiązującego do Euro został Jerzy Dudek – i to właśnie byłego bramkarza, ubranego w koszulkę z napisem Polska, napotykają dwie robiące zakupy w sklepowych alejkach kobiety. Jedna z nich nosi koszulkę z napisem Portugal i torbę z logo Biedronki, druga – koszulkę z napisem Deutschland i torbę z logo Lidla. Kiedy obie biegną w stronę dostrzeżonego sportowca, głos z offu informuje, że „niskie ceny nie mają narodowości” – i zachęca do wzięcia udziału w przygotowanej przez sieć promocji.
Rzecznik patentowy, dr Arkadiusz Michalak, ma wątpliwości, czy spot można uznać za –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta