Giganci oszukują konsumentów
Według analizy opublikowanej przez fundację Changing Markets największe firmy produkujące mięso i nabiał blokują działania na rzecz klimatu i wpływają na decydentów.
Przemysł mięsny i mleczarski odpowiadają za co najmniej 14 proc. globalnych emisji gazów cieplarnianych. Wraz z pogłębianiem się kryzysu klimatycznego, oczekuje się, że tak mocno zanieczyszczający sektor wdroży odpowiednie działania, aby zmniejszyć swój wpływ na klimat. Tymczasem jak wynika z nowego raportu, najwięksi światowi gracze w sektorze wciąż chętniej inwestują w działania marketingowe, zamiast zadbać o planetę.
Żonglowanie pojęciami
W analizie zatytułowanej „The New Merchants of Doubt” wzięto pod lupę działalność 22 największych producentów mięsa oraz nabiału, takich jak: Tyson Foods, JBS, Fonterra, Lactalis i Nestlé. Działalność tych firm każdego roku generuje łącznie większe emisje niż Japonia. Śledztwo prowadzone przez dziennikarzy oraz ekspertów trwało 18 miesięcy.
Autorzy raportu zauważyli, że jedynie 15 z 22 producentów wyznaczyło cel osiągnięcia neutralności zero netto, jednak żaden z nich nie był zgodny z wytycznymi ekspertów ONZ. Jedyną firmą, która wytyczyła konkretny cel w zakresie redukcji metanu, była Danone....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta