Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Większa atrakcyjność w oczach inwestorów, klientów i pracowników

26 września 2024 | ESG w biznesie | rp.pl

Firmy, które wdrożyły w swój model biznesowy elementy ESG, dają wyraźny sygnał rynkowi, że stały się przedsiębiorstwami transparentnymi i są gotowe rozmawiać o swojej działalności szerzej niż tylko na temat wyników finansów. A to z kolei buduje większe zaufanie do takiego podmiotu, i to nie tylko ze strony klientów, ale też inwestorów, banków czy instytucji ubezpieczeniowych, jak również konsumentów, którzy chcą korzystać z usług i produktów firm, które są „zielone”.

Skrót ESG (z angielskiego Environmental, Social, Governance) to spojrzenie na zarządzanie w aspektach środowiskowych, społecznych i korporacyjnych. Ten termin zazwyczaj używany jest w odniesieniu do inwestycji i bierze pod uwagę trzy kluczowe elementy mające wpływ na wartość i długoterminową perspektywę firmy.

Rozwój firmy na wielu polach

ESG to skrót oznaczający szereg czynników pozafinansowych, które pomogą firmom raportować swoje działania niezwiązane z czysto ekonomicznymi wskaźnikami rozwoju, ale to też idea, zgodnie z którą przedsiębiorstwo powinno troszczyć się nie tylko o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12986

Wydanie: 12986

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament