Większa atrakcyjność w oczach inwestorów, klientów i pracowników
Firmy, które wdrożyły w swój model biznesowy elementy ESG, dają wyraźny sygnał rynkowi, że stały się przedsiębiorstwami transparentnymi i są gotowe rozmawiać o swojej działalności szerzej niż tylko na temat wyników finansów. A to z kolei buduje większe zaufanie do takiego podmiotu, i to nie tylko ze strony klientów, ale też inwestorów, banków czy instytucji ubezpieczeniowych, jak również konsumentów, którzy chcą korzystać z usług i produktów firm, które są „zielone”.
Skrót ESG (z angielskiego Environmental, Social, Governance) to spojrzenie na zarządzanie w aspektach środowiskowych, społecznych i korporacyjnych. Ten termin zazwyczaj używany jest w odniesieniu do inwestycji i bierze pod uwagę trzy kluczowe elementy mające wpływ na wartość i długoterminową perspektywę firmy.
Rozwój firmy na wielu polach
ESG to skrót oznaczający szereg czynników pozafinansowych, które pomogą firmom raportować swoje działania niezwiązane z czysto ekonomicznymi wskaźnikami rozwoju, ale to też idea, zgodnie z którą przedsiębiorstwo powinno troszczyć się nie tylko o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta