Zielona sowa włada językami
Duolingo to nie tylko najczęściej pobierana aplikacja mobilna do nauki języków, ale także wyceniana na 1,5 mld dol. firma.
Naukę języków obcych coraz wcześniej wspomagają aplikacje, które według Business on Apps wygenerowały w 2023 r. 1,08 mld USD przychodów. Najwięcej zarobiło Duolingo, aż 531 mln USD, zdecydowanie dominując nad rywalami takimi jak choćby Babbel, Rosetta Stone czy Busuu. Aplikacja ta ma dziś ok. 500 mln zarejestrowanych użytkowników, a 34 mln osób korzysta z niej przynajmniej raz dziennie. Odnotowuje też największą miesięczną liczbę pobrań wynoszącą 14,5 mln. Jej znakiem rozpoznawczym jest zielona sowa o imieniu Duo, która stała się viralem, jest też bohaterką licznych memów. Oferta Duolingo obejmuje 100 różnych kursów w 40 językach. Należą do nich także języki rzadko używane, jak hawajski, navajo i gaelicki, a nawet fikcyjny język High Valyrian z „Gry o Tron”.
Przyczyny sukcesu
Na ogromną popularność aplikacji złożyło się kilka czynników. Przede wszystkim w podstawowej wersji jest ona bezpłatna. W ten sposób realizuje cel założycieli, którym jest dostępność do edukacji niezależnie od zasobności użytkowników. Ci mogą również skorzystać z płatnej, subskrypcji Duolingo Plus oraz Duolingo Max, która oferuje dostęp do ćwiczeń językowych wykorzystujących modele AI, w tym GPT-4 od Open AI.
Kolejną przyczyną popularności Duolingo jest innowacyjne podejście do nauki. Aplikacja stosuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta