AI podbiła handel elektroniczny. Jakie daje korzyści?
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w handlu elektronicznym we wszystkich możliwych działaniach: od obsługi klienta, przez automatyzację procesów sprzedażowych i predykcyjną analitykę, po wykrywanie fałszywych komentarzy i podróbek markowych produktów.
Branża e-commerce wcześniej niż inne sektory rozpoczęła wdrażanie rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji. Obecnie są one już nie tylko trendem, ale też narzędziami niezbędnymi do poprawy doświadczeń klientów i zwiększenia wydajności. Nic dziwnego, że globalny rynek AI w handlu elektronicznym rośnie bardzo szybko. Jak podaje SellersCommerce, jego wartość w 2024 roku wynosiła 7,57 mld dol., a do roku 2030 zwiększy się do 17,1 mld dol.
– Wybór i staranna integracja konkretnej, skutecznej dla danego segmentu e-commerce technologii są wyzwaniem. Obserwujemy, że współpracujące z nami firmy e-commerce są zainteresowane narzędziami wykorzystującymi AI głównie przy optymalizacji procesów. AI jest przez nie stosowana także w obszarach agregowania danych i ich weryfikacji, analizy konkurencji, prognozowania popytu, procesu dynamic pricing, personalizacji promocji, automatyzacji logistyki i komunikacji z klientem. Jednak implementacja AI wymaga krytycznego podejścia – technologie należy dobierać starannie i rozważnie, dostosowując je do długoterminowych celów przedsiębiorstwa, unikając pędu za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta