Wyparowały miliony kupujących luksus
W tym roku wartość rynku towarów z najwyższej półki cenowej co prawda nie spadnie, ale za to wyzwaniem dla firm będzie spadek liczby osób kupujących takie produkty.
Globalne wydatki na towary luksusowe w 2024 r. utrzymają się na poziomie 1,5 bln euro, ale w ostatnich dwóch latach ubyło z tego rynku aż 50 mln konsumentów – wynika z szacunków Bain & Company. „Rzeczpospolita” publikuje te dane jako pierwsza.
Z raportu przygotowanego we współpracy z włoskim stowarzyszeniem Altagamma wynika, że globalne wydatki na dobra luksusowe będą w 2024 r. na podobnym poziomie co przed rokiem, ale trudno uznać to za wielki sukces. Analitycy zauważają zmiany w strukturze popytu: konsumenci coraz więcej wydają na luksusowe usługi, jak hotele czy restauracje, a rezygnują z odzieży czy akcesoriów. Ten sektor rynku, drugi co do wartości po autach, straci na wartości w 2024 r. ok. 2...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta