Polskie firmy w sieci łowią za granicą
Sklepy internetowe nad Wisłą przyglądają się innym rynkom. Już trzech na czterech rodzimych e-sprzedawców dodatkowych przychodów szuka poza Polską, przede wszystkim w Niemczech.
Po chwilowym spowolnieniu rynek e-commerce w naszym kraju znów nabiera tempa – twierdzą eksperci DPD Polska i wskazują, że od początku br. widać pozytywne nastroje w branży, a przede wszystkim rosnące wolumeny sprzedaży. – Tempo wzrostu rynku e-commerce w najbliższych latach wyniesie blisko 10 proc., co przewyższa dynamikę całego handlu detalicznego – prognozuje Andrzej Gałdecki, key account manager w DPD Polska.
Jak zaznacza, jednym z motorów stała się ekspansja międzynarodowa. – Rynek UE to 450 mln potencjalnych klientów, z czego 80 proc. kupuje online, a ponad 50 proc. z nich regularnie zamawia produkty z zagranicy. Otwiera to przed polskimi firmami drzwi do nowych odbiorców i możliwości znacznego skalowania biznesu – przekonuje.
Rynek cross-border
Zainteresowanie tzw. cross-border (handlem transgranicznym) wśród rodzimych e-sklepów wyraźnie skoczyło. Trend potwierdzają w eBay, jednej z największych globalnych platform sprzedaży internetowej. – Polski e-commerce coraz śmielej wychodzi poza granice kraju, a głównym motorem napędowym jest chęć zwiększenia przychodów i rozwój biznesu poprzez eksplorację nowych rynków – przyznaje w rozmowie z nami Lorna Dunne, szefowa działu sprzedaży międzynarodowej dla sprzedawców w UE w firmie eBay.
Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
