Miasta potrzebują tramwajów dwukierunkowych
To będzie dobry rok dla miejskich przewoźników, bogaty w nowe tramwaje – tak w skrócie można podsumować plany dotyczące zakupów nowoczesnych składów tramwajowych.
Większość samorządów podpisała już umowy na dostawy nowych pojazdów, część robi do nich ostatnie przygotowania. W konstrukcji nowych tramwajów zostaną uwzględnione sprawdzone przez przewoźników rozwiązania, ale i potrzebne zmiany, o które wnioskowali pasażerowie.
Na trasy bez pętli
Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) w kwietniu zawarło umowy ramowe na dostawę w sumie 90 nowych tramwajów. Łączna wartość umów to ok. 1,8 mld zł netto. Nowe tramwaje dostarczy polski producent – firma Pesa z Bydgoszczy, z którą w kolejnych etapach będą podpisywane umowy realizacyjne na konkretne typy wagonów.
Jak poinformował rzecznik MPK Marek Gancarczyk, najpierw, już za kilka tygodni, zostanie podpisana pierwsza umowa realizacyjna na 30 tramwajów o długości 33 metrów. Będą to tramwaje dwukierunkowe. – Dla Krakowa ważne jest, aby pociągi były dwukierunkowe. Wiemy, jakie będą potrzeby przewozowe. Powstanie np. nowa linia tramwajowa na Azory, w pierwszym etapie inwestycji nie będzie pętli do zawracania. Potrzebne będą więc tramwaje dwukierunkowe, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
