Edukacja kluczem do cyfryzacji
Co trzeba zrobić, by wykształcić w społeczeństwie wysokie kompetencje cyfrowe? Ich brak jest nie tylko barierą dla obywateli i gospodarki, niesie także ryzyko zagrożenia dezinformacją.
– Jeżeli chcemy systemowo dobrze wdrażać cyfryzację, umieć z niej korzystać na polach prywatnych, publicznych i biznesowych, to musimy zdawać sobie sprawę, że najważniejsze jest, abyśmy wykształcili w społeczeństwie wysokie kompetencje cyfrowe – ocenił Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji, otwierając sesję „Digitalizacja, technologie, regulacje” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
To właśnie niedobór kompetencji cyfrowych, brak świadomości technologicznej i trudność w rozpoznawaniu zagrożeń – takich jak dezinformacja – zostały wskazane jako jedne z najpoważniejszych wyzwań transformacji cyfrowej. Uczestnicy sesji rozmawiali o tym, jak budować suwerenność technologiczną, wspierać adaptację technologii w sektorze MŚP, a także jak unikać pułapek nadmiarowej regulacji, nie rezygnując z ochrony użytkownika.
Panel rozpoczął wicepremier Gawkowski, który podkreślił, że technologia staje się integralnym elementem życia społecznego, gospodarczego i politycznego. Zaznaczył, że cyfrowa transformacja, choć korzystna, wiąże się również z ryzykiem, szczególnie w kontekście dezinformacji i cyberataków.
Według wicepremiera suwerenność technologiczna powinna być pojmowana jako odpowiedzialność za człowieka – jego dane, decyzje i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
