Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Polska nie zdecydowała się na objęcie obowiązkowym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej e-hulajnóg i e-rowerów, choć zapisano to w unijnej dyrektywie ubezpieczeniowej. Obowiązkowe OC dla takich pojazdów wprowadziło już kilka krajów UE.
Cieszące się szybko rosnącą popularnością elektryczne hulajnogi i rowery to nie tylko wygodny środek komunikacji miejskiej, ale też pojazdy, które powodują coraz więcej kolizji i wypadków. Wiele z tyvh pojazdów porusza się z dużą prędkością, nie tylko po ulicach i ścieżkach rowerowych, ale też po chodnikach. A powodowane przez te jednoślady uszkodzenia mienia czy koszty leczenia uszczerbków na zdrowiu mogą być dość kosztowne.
Nowelizacja unijnej dyrektywy
Odpowiedzią na to była zmiana unijnej dyrektywy ubezpieczeniowej. Wprowadziła ona nową definicję pojazdu, który powinien być objęty obowiązkowym OC. I tak wymóg ten objął każdy pojazd silnikowy poruszający się na lądzie, lecz nieporuszający się po szynach, napędzany wyłącznie siłą mechaniczną, którego maksymalna prędkość konstrukcyjna jest większa niż 25 km/h lub maksymalna masa netto jest większa niż 25 kg, a maksymalna prędkość konstrukcyjna przekracza 14...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)