Powypadkowa likwidacja szkód w kosztach bez limitu
Organy podatkowe zgadzają się, że w określonych sytuacjach koszty związane z powypadkową naprawą pojazdów w imieniu klientów, ponoszone przez podmioty profesjonalnie zajmujące się tego typu działalnością, nie podlegają limitowaniu.
Wielu przedsiębiorców dysponujących flotami samochodów osobowych (czy to w ramach własności czy za pośrednictwem leasingu) boryka się z rosnącymi kosztami utrzymania pojazdów, szczególnie tymi związanymi z likwidacją szkód powypadkowych. Nierzadko zarządzanie flotą i szkodami powypadkowymi, poza kosztami finansowymi, wiąże się ze sporym obciążeniem administracyjnym, w tym również zaangażowaniem pracowników. W odpowiedzi na te wyzwania na popularności zyskują usługi podmiotów wyspecjalizowanych w obsłudze szkód komunikacyjnych. Outsourcing zadań związanych z powypadkową obsługą pojazdów pozwala bowiem na sprawniejszą likwidację szkód oraz większą skuteczność w dopełnianiu formalności z ubezpieczycielami. Nierzadko wiąże się też z optymalizacją ponoszonych kosztów (profesjonalne podmioty mają doświadczenie w negocjowaniu korzystniejszych warunków), jak również skróceniem przestojów pojazdów.
W związku z tym, że m.in. na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) wydatki związane z używaniem samochodów osobowych na potrzeby działalności gospodarczej (do celów mieszanych) podlegają limitowaniu, po stronie podmiotów zawodowo zajmujących się zarządzaniem szkodami powypadkowymi powstała wątpliwość, czy taki rodzaj działalności wiąże się z koniecznością limitowania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta