Biznes posmakował AI. Firmy zwiększą inwestycje
Niemal co czwarta polska spółka, która wdrożyła już sztuczną inteligencję, chce rozwój tej technologii zapisać w swojej strategii. Dwie trzecie zapowiada zwiększenie wydatków na takie narzędzia.
Przedsiębiorcy, którzy sięgnęli po sztuczną inteligencję, notują wymierne efekty. Nic dziwnego więc, że – jak wynika z najnowszych badań SW Research i Ayming Polska – firmy nad Wisłą coraz mocniej wiążą swoją przyszłość z tą technologią. Aż 84 proc. ankietowanych wyszło już z fazy testów. Problemem pozostają jednak finanse. Na AI ponad 60 proc. badanych firm przeznacza mniej niż 2 proc. rocznego przychodu. Próg 5 proc. przekraczają ledwie trzy pomioty na setkę badanych. Warto jednak zaznaczyć, że – mimo tej istotnej bariery – w ostatnich dwóch latach dwie trzecie badanych podmiotów w naszym kraju zwiększyło nakłady na tę technologię.
Fundament strategii czy eksperyment
Badania, jakie przeprowadzono na rodzimych firmach, i to wyłącznie tych, które już w jakimkolwiek stopniu postawiły na wsparcie AI, jasno pokazują, że te narzędzia zdają egzamin. Dowodzi tego fakt, że 22 proc. podmiotów, które wdrożyły sztuczną inteligencję, chce teraz rozwój tej technologii zapisać w swojej strategii. Dwa na trzy zapowiadają z kolei zwiększenie wydatków na AI.
Z raportu SW Research i Ayming Polska, który jest o tyle ciekawy, że skupia się właśnie na firmach-praktykach (wykorzystują sztuczną inteligencję np. w pracach badawczo-rozwojowych), wynika, że biznes posmakował już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta