Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Być samotnym jak John Malkovich

14 czerwca 2025 | Plus Minus | Jan Bończa-Szabłowski
Łotewsko-niemiecki spektakl Bormio SIA i Flow Projects GmbH z Johnem Malkovichem w obsadzie grany był w Toruniu trzykrotnie
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Łotewsko-niemiecki spektakl Bormio SIA i Flow Projects GmbH z Johnem Malkovichem w obsadzie grany był w Toruniu trzykrotnie

Gwiazdor światowego kina pokazał na gościnnych występach w Polsce swoją klasę w pełnym perwersji dramacie Koltèsa.

Choć sławę John Malkovich zyskał dzięki filmowi, to jego związek z teatrem datuje się od początków kariery. W połowie lat 70. porzucił studia aktorskie, by założyć z przyjaciółmi Steppenwolf Theatre w Chicago. Zauważono go w roli Stanleya Kowalskiego w „Tramwaju zwanym pożądaniem”, na Broadwayu zadebiutował u boku Dustina Hoffmana w „Śmierci komiwojażera”. Głośno było o nim po wiedeńskim spektaklu „Wyznania seryjnego mordercy”, gdzie grał zabójcę kobiet. Reżyserował też dramaty Harolda Pintera, a potem wywołał dyskusję, gdy w „Gorzkiej pszenicy” Davida Mameta wcielił się w postać słynnego producenta posądzonego o molestowanie.

Malkovich specjalizuje się w postaciach mrocznych, niedookreślonych. Taki też...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13201

Wydanie: 13201

Zamów abonament