Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Influencer w kampanii marki: jak zadbać o bezpieczeństwo prawne i wizerunkowe?

17 czerwca 2025 | Dodatki Jednodniowe | Alan Majewski Joanna Ryczek

Zatrudnienie influencera do kampanii promocyjnej to nie tylko decyzja marketingowa, ale i strategiczna. Nieprzemyślany wybór osoby promującej produkty może prowadzić do utraty reputacji, problemów z UOKiK, a nawet konieczności wypłaty odszkodowania.

adwokat, senior associate w kancelarii Głowacki i Wspólnicy

associate w kancelaria Głowacki i Wspólnicy

W dobie mediów społecznościowych tzw. influmarketing stał się jednym z kluczowych narzędzi komunikacji marek z konsumentami. Przedsiębiorcy, nawiązując tego rodzaju współpracę liczą na zwiększenie rozpoznawalności, dotarcie do nowych grup docelowych oraz budowanie pozytywnego wizerunku. Jak każda czynność w ramach prowadzonej działalności, również angaż influencera wiąże się z ryzykiem, które wymaga odpowiedniego zarządzenia. W przeciwnym przypadku, wspomnienie współpracy będzie powracać do nas w postaci sennego koszmaru, a straty wizerunkowe okażą się kolosalne.

Due diligence

Termin due diligence pochodzi z języka angielskiego i oznacza „należytą staranność” w ocenie i analizie ryzyk związanych z podjęciem określonego działania – np. inwestycji, transakcji lub współpracy. Przystępując do transakcji, przedsiębiorcy niejednokrotnie zlecają zewnętrznym doradcom przeprowadzenie tego procesu, aby zmitygować związane z nią ryzyka. Jak się okazuje, due diligence znajdzie zastosowanie również w odniesieniu do influmarketingu.

W tym kontekście due diligence dotyczyć będzie procesu dokładnej i świadomej weryfikacji influencera przed rozpoczęciem współpracy, mającej na celu ograniczenie ryzyka wizerunkowego, prawnego i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13203

Wydanie: 13203

Spis treści
Zamów abonament