Ograniczenia dla aut po raz drugi
Kraków po raz drugi przeforsował pomysł wprowadzenia strefy czystego transportu. Wątpliwości prawników budzi jednak zapowiedź „wyjęcia” mieszkańców spod zakazu poruszania się po mieście starymi samochodami.
Rada Miasta Krakowa przeforsowała pomysł ustanowienia pierwszej tak obszernej strefy czystego transportu (SCT) w Polsce. I choć wcześniej już podjęła tego typu próbę (sprawa rozbiła się o sądy administracyjne), wydaje się, że nowa uchwała wejdzie w życie bez nieoczekiwanych turbulencji. W mieście mówi się jednak o wątpliwościach co do „wyjęcia” niektórych grup spod nowych reguł, uniemożliwiających poruszanie się po nim niespełniających nowych standardów autami.
Mieszkańcy ze starymi autami
– Dochodzą do nas informacje, że wojewoda małopolski może zaskarżyć uchwałę do wojewódzkiego sądu administracyjnego. Trzeba jednak podkreślić, że to nie wstrzyma jej wejścia w życie – wyjaśnia radca prawny Miłosz Jakubowski z Fundacji Frank Bold. Organizacja od lat walczy o poprawę jakości powietrza w stolicy Małopolski. Dodaje jednak: – Faktycznie, jeden z przepisów uchwały budzi wątpliwości co do zgodności z konstytucją. Chodzi o bezterminowe zwolnienie mieszkańców i osób płacących w mieście podatki z zakazu poruszania się po strefie samochodami niespełniającymi wymagań.
Jego zdaniem krakowianie docelowo powinni zostać objęci tymi samymi zasadami, co przyjezdni. – Nowa uchwała przewiduje, że osoby spoza Krakowa będą mogły wjeżdżać do strefy pojazdami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)