Przy obowiązku informacyjnym bardziej liczy się termin niż forma
Zawiadomienie rodziców o zamiarze likwidacji i przekształceniu szkoły czy przedszkola możliwe jest w dowolnej formie.
Dostęp do lokalnej szkoły czy przedszkola to wartość nie do przecenienia dla każdego rodzica. Trudno się więc dziwić, że zazwyczaj wiele emocji budzą plany ich likwidacji, a nawet przekształcenia. Stanowi to też spore wyzwanie dla urzędników. Ważną wskazówką dla tych ostatnich może okazać się wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) z 11 czerwca 2025 r.
Wojewoda kontra samorządowcy
Kością niezgody w sprawie była uchwała radnych jednego z miast o likwidacji z końcem sierpnia 2021 r. przedszkola miejskiego. Zainteresował się nią organ nadzorczy – wojewoda, i to on zakwestionował jej zapisy. W skardze do sądu administracyjnego zarzucił, że procedura likwidacji przedszkola została przeprowadzona z uchybieniem art. 89 ust. 1 prawa oświatowego. Konkretnie chodziło o pisemne zawiadomienia do rodziców. Wojewoda zauważył, że pisma o zamiarze likwidacji przedszkola były przekazywane przez burmistrza za pośrednictwem dyrektora przedszkola. Przy czym tym rodzicom, którzy ich nie podpisali, stosowną informację wysłano pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Szkopuł jednak w tym, że do urzędu wróciło aż pięć przesyłek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)