Tak AI zmienia średnie firmy. Przejmują pałeczkę
Nad Wisłą rośnie liczba firm, które widzą w sztucznej inteligencji realne źródło zysków, a nie tylko innowacyjny trend. Średnie firmy stały się liderami w inwestycjach i prognozach wzrostu sprzedaży dzięki AI.
Jeszcze sześć miesięcy temu jedynie co czwarty przedsiębiorca w naszym kraju zakładał, że sztuczna inteligencja poprawi wyniki finansowe jego firmy. Dziś podobny optymizm wyraża już niemal 57 proc. ankietowanych. Ponad dwukrotny wzrost w tak krótkim czasie dowodzi, że narzędzia AI zdają egzamin i pozwalają bardziej entuzjastycznie prognozować sprzedaż. Badania przygotowane przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) wskazują, że główny wskaźnik tzw. barometru AI w II półroczu wyniósł 67,8 pkt, co – w porównaniu z I półroczem – oznacza poprawę o 1 pkt (66,8 pkt.). Wniosek? Warunki do rozwoju rozwiązań AI w sektorze MŚP są bardzo korzystne.
Barometr AI to wskaźnik analityczny, którego celem jest cykliczne monitorowanie kondycji małych i średnich przedsiębiorstw pod kątem wdrażania rozwiązań związanych ze sztuczną inteligencją. Poziom neutralny wynosi 50 pkt, a wyniki powyżej tej granicy świadczą o warunkach sprzyjających do rozwoju. Co więcej, zmniejszył się odsetek odpowiedzi neutralnych – obecnie 35 proc. firm zakłada brak zmian w sprzedaży, wobec 53 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
