Przedstawić się z najlepszej strony
Przedstawić się z najlepszej strony
Duże przedsiębiorstwo poszukiwało usilnie od siedmiu miesięcy szefa działu produkcji. Ponieważ starania własnego działu personalnego nie przyniosły oczekiwanych efektów, zwrócono się o pomoc do dwóch firm doradczych, zajmujących się profesjonalnie doborem kadr. Łowcy głów przejrzeli własne banki danych, opublikowali serię ogłoszeń w prasie, w promieniu 100 km nawiązali kontakty z ewentualnymi kandydatami na to stanowisko. Wszystko bez efektu.
Okazało się, że potencjalnych pracowników odstraszała już sama nazwa firmy lub też pierwsza w niej wizyta. Mieli fatalną opinię o zakładzie. Stwierdzali najczęściej, że nie mają ochoty wracać do socjalizmu i żaden argument nie zdołał zmienić ich decyzji. W firmie tej dopuszczono do powstania negatywnego wizerunku przedsiębiorstwa, ponieważ zabrakło tu planowanej polityki komunikowania.
Polityka ta uważana jest obecnie na zachodzie za istotny element sukcesu firmy, a jej brak prowadzi do kłopotów nie tylko personalnych, ale i gospodarczych. Firma komunikuje się bowiem z różnymi grupami społecznymi, z którymi współdziała.
Brak informacji
Nieprawidłowa komunikacja może już wśród samych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta