Atakowanie lidera
Atakowanie lidera
RYS. ŁUKASZ DĄBROWSKI
Zmiana utartych reguł działania w branży może być skuteczną metodą poprawienia pozycji firmy na rynku, nawet gdy nie posiada ona przewagi technologicznej względem konkurentów. Gdy trudno jest być lepszym od lidera w dotychczasowej grze, można go prześcignąć zmieniając jej reguły - mówią specjaliści od zarządzania.
Jednym z przykładów udanego ataku na lidera dzięki innowacyjnej strategii jest japoński producent aparatów fotograficznych Canon, który postanowił wejść na rynek fotokopiarek całkowicie zdominowany przez Xeroxa. W efekcie tego ataku Canon stał się liderem pod względem liczby sprzedawanych kopiarek; obecnie zajmuje na rynku drugie miejsce tuż za Xeroxem.
Do klasycznych przykładów wprowadzania nowych reguł gry należy konkurencja Apple z IBM, w wyniku której Apple wyszedł na pierwsze miejsce w sprzedaży komputerów osobistych.
Orientacja na rynek
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta