AI „królem” personalizacji ofert. Imponujące efekty
Gdy presja na marże w handlu detalicznym rośnie, firmy nadziei upatrują w sztucznej inteligencji. Liczą, że autonomiczne narzędzia pozwolą utrzymać konkurencyjność, a nawet zwiększać sprzedaż – wynika z badań Salesforce.
Biznes chce mocno postawić na systemy tzw. agentowej AI. To ma być lek na problemy z jakimi borykają się firmy z sektora dóbr konsumpcyjnych. „Słabnąca pewność konsumentów, coraz bardziej złożone ścieżki dotarcia do rynku, malejąca skuteczność tradycyjnych strategii zwiększania przychodów oraz zmiany makroekonomiczne – wszystko to wywiera presję na marże” – wskazuje najnowszy raport Salesforce. W tej sytuacji prawie 90 proc. ankietowanych uważa, że agenty AI (narzędzia sztucznej inteligencji zdolne do samodzielnego działania) będą niezbędne, by utrzymać konkurencyjność w ciągu najbliższych dwóch lat. Co więcej, aż 88 proc. badanych spodziewa się, że bezpośrednio podniosą słupki sprzedaży.
98 proc. liderów przedsiębiorstw, ankietowanych w badaniu „Consumer Goods Industry Insights”, zauważa, iż zmiany w polityce gospodarczej, jak m.in. cła, wpływają na zaopatrzenie, działalność i marże. Analizujący te wyniki eksperci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
