Bezalkoholowe trunki popularniejsze niż herbata
Sprzedaż większości kategorii trunków, w tym piwa, wódek spada, a coraz więcej konsumentów sięga po ich bezalkoholowe wersje. Polski rynek tego typu napojów jest już wart niemal 2 mld zł rocznie i rośnie.
Na trunki bezalkoholowe Polacy wydają już więcej niż oleje, herbatę czy ręczniki kuchenne. Tymczasem sprzedaż wersji z procentami spadła w ciągu ostatnich 12 miesięcy – zarówno wartościowo, jak i ilościowo – odpowiednio 2,1 proc. oraz 5,5 proc. – wynika z najnowszych danych NielsenIQ dla "Rzeczpospolitej".
Tymczasem warianty bezalkoholowe wydają się być odporne na te zawirowania i radzą sobie bardzo dobrze. Na tego typu produkty Polacy wydali w tym czasie już niemal 2 mld zł.
– Łączna sprzedaż plasuje trunki bezalkoholowe jako jedną z większych kategorii, w top 40 kategoriach FMCG w Polsce, które monitorujemy. Co więcej, nie tylko wydajemy na nie dużo, ale z roku na rok coraz więcej – mówi Anna Wagner z firmy NielsenIQ. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy wzrost wartości sprzedaży o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Ponadto rośnie również sprzedaż ilościowa, i to o 3,2 proc. – dodaje.
Liderem kategorii 0 proc. jest piwo, ale szybko rośnie także kategoria wina, jak i pozostałe....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
