Wszystkie chwyty dozwolone
MARKETING
Coraz więcej produktów staje się przedmiotem reklamy
Wszystkie chwyty dozwolone
W ciągu ostatnich kilku lat przedmiotem reklamy (także tej najdroższej, ale i najskuteczniejszej -- telewizyjnej) stają się często produkty lub usługi, które były obecne na polskim rynku praktycznie od zawsze, ale przez długie lata nikomu nie przyszłoby do głowy, że można je reklamować.
Wynikało to w dużej mierze stąd, że ich jakość praktycznie nie różniła się, bez względu na producenta czy znak firmowy, których zresztą wwiększości nie można było rozpoznać. Nawet po roku 1989, kiedy monopol przedsiębiorstw państwowych w produkcji większości dóbr konsumpcyjnych został przełamany, pozostały takie segmenty rynku, w których jakość produkcji przez długi czas nie ulegała żadnym zmianom.
Nie ma już zwykłego papieru
Przykładem może być rynek artykułów papierniczo-higienicznych (chodzi tu przede wszystkim opapier toaletowy i chusteczki higieniczne) . Przez lata ponad 90 proc. produkcji tego typu artykułów powstawało z papieru makulaturowego; wprawdzie niskiej jakości, ale za to taniego. Wytwarzano je w bezimiennych państwowych zakładach papierniczych, co praktycznie uniemożliwiało zaistnienie na rynku jakiejkolwiek marki. Większość konsumentów nawet nie uświadamiała sobie, że może być inaczej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta