Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przede wszystkim napoje

14 sierpnia 1998 | Ekonomia | PA

Jaka będzie przyszłość automatów samosprzedających

Przede wszystkim napoje

Do czasu, kiedy bilon nie miał w Polsce żadnej wartości, niewiele firm decydowało się na instalację automatów samosprzedających. Przeszkodą była konieczność produkcji i sprzedaży żetonów. Od denominacji złotego w 1995 roku tego typu urządzenia stają się wpolskich miastach coraz bardziej popularne. Dominują automaty do sprzedaży napojów. Nad tradycyjnymi punktami sprzedaży mają jedną zasadniczą przewagę -- można z nich korzystać przez całą dobę.

Największą jak dotąd sieć automatów do sprzedaży napojów ma w Polsce Coca-Cola. Jak twierdzi Michał Rosa z Coca-Cola Bottlers, ten kanał sprzedaży rozwija się w firmie bardzo dobrze, automaty zostały pozytywnie przyjęte przez konsumentów ijak dotąd zroku na rok sprzedaż tą drogą jest coraz większa (zarówno w liczbach bezwzględnych, jak iprocentowo, w stosunku do całej sprzedaży firmy) .

Spragnieni przy puszkomacie

Obecnie w całej Polsce działa już kilka tysięcy urządzeń nazywanych puszkomatami, w których można się zaopatrzyć wpuszki (opojemności 0, 33 litra) zwiększością napojów, produkowanych przez koncern (coca-cola, coca-cola light, fanta isprite) . Jednak zdaniem Michała Rosy, wporównaniu zniemal 100 tys. punktów sprzedaży tradycyjnej,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1465

Spis treści
Zamów abonament