Przede wszystkim napoje
Jaka będzie przyszłość automatów samosprzedających
Przede wszystkim napoje
Do czasu, kiedy bilon nie miał w Polsce żadnej wartości, niewiele firm decydowało się na instalację automatów samosprzedających. Przeszkodą była konieczność produkcji i sprzedaży żetonów. Od denominacji złotego w 1995 roku tego typu urządzenia stają się wpolskich miastach coraz bardziej popularne. Dominują automaty do sprzedaży napojów. Nad tradycyjnymi punktami sprzedaży mają jedną zasadniczą przewagę -- można z nich korzystać przez całą dobę.
Największą jak dotąd sieć automatów do sprzedaży napojów ma w Polsce Coca-Cola. Jak twierdzi Michał Rosa z Coca-Cola Bottlers, ten kanał sprzedaży rozwija się w firmie bardzo dobrze, automaty zostały pozytywnie przyjęte przez konsumentów ijak dotąd zroku na rok sprzedaż tą drogą jest coraz większa (zarówno w liczbach bezwzględnych, jak iprocentowo, w stosunku do całej sprzedaży firmy) .
Spragnieni przy puszkomacie
Obecnie w całej Polsce działa już kilka tysięcy urządzeń nazywanych puszkomatami, w których można się zaopatrzyć wpuszki (opojemności 0, 33 litra) zwiększością napojów, produkowanych przez koncern (coca-cola, coca-cola light, fanta isprite) . Jednak zdaniem Michała Rosy, wporównaniu zniemal 100 tys. punktów sprzedaży tradycyjnej,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta