Koniec dwuwładzy
Pozostaną trzy zarządy
Koniec dwuwładzy
Okres przejściowy działania dwóch zarządów w głównych polskich portach: Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu miał być krótki. Tymczasem trwał prawie dwa lata. Przyczyną była wadliwa ustawa o portach i przystaniach morskich, którą uchwalił Sejm poprzedniej kadencji.
W środę ,15. tego miesiąca, walne zgromadzenie akcjonariuszy podejmie decyzję w sprawie inkorporacji spółki Zarząd Portu Szczecin-Świnoujście SA przez spółkę Zarząd Morskiego Portu Szczecin-Świnoujście SA. Dzień później podobną uchwałę podejmie WZA Zarządu Portu Morskiego Gdańsk SA. W ten sposób kończy się okres dwuwładzy w tych przedsiębiorstwach, który wprowadziła ustawa o portach i przystaniach morskich uchwalona przez Sejm w 1996 r. Ustanawia ona porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu portami głównymi w Polsce. Intencją ustawodawcy było rozdzielenia zarządzania portami od działalności eksploatacyjnej. Według ustawy, zarząd portu morskiego ma dbać wyłącznie o infrastrukturę, nabrzeża, tory wodne, drogi dojazdowe oraz rozwój tej infrastruktury i pozyskiwanie inwestorów zewnętrznych. Zarząd nie prowadzi działalności eksploatacyjnej i operacyjnej. Zajmują się tym indywidualne firmy w porcie.
Zgodnie z ustawą, w portach powinny powstać nowe zarządy, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta