Mniejsze także zyski
Mniejsze także zyski
Po raz pierwszy od lat w ubiegłym roku odnotowano spadek sprzedaży paliw silnikowych: kierowcy kupili ich o 10 proc. mniej niż w 1999 r. Mimo to wyniki finansowe branży nie są najgorsze. Rafinerie zawdzięczają to jednak między innymi wzrostowi cen ropy naftowej i wahaniom kursu złotego.
Według prezesa Nafty Polskiej Michała Frąckowiaka, w ubiegłym roku zanotowano największy od pięciu lat spadek sprzedaży wszystkich rodzajów paliw silnikowych w Polsce, o 10 proc. paliw krajowych i o 42 proc. - importowanych.
Jego zdaniem, tak duże zmniejszenie sprzedaży paliw silnikowych związane jest m.in. ze spadkiem tempa wzrostu gospodarczego i stosunkowo wysokimi ich cenami.
Trzeba przy tym zauważyć, że import benzyny spadł o 40 proc., a oleju napędowego o 48 proc. Oznacza to, że paliwo z importu zastępowane było na rynku przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta