Specjaliści od brudnej roboty
- 49. Biennale Sztuki w Wenecji: Jarmarczna, dydaktyczna, politycznie poprawna - jaka ma być współczesna sztuka?
- Wydarzenie w Wiedniu: Imponujący Rubens
49. BIENNALE SZTUKI W WENECJI Jarmarczna, dydaktyczna, politycznie poprawna - jaka ma być współczesna sztuka?
Specjaliści od brudnej roboty
RZEŹBA AUSTRALIJCZYKA RONA MUECKA "BEZ TYTUŁU"
(C) REUTERS
MONIKA MAŁKOWSKA
Kilka dni temu, 10 czerwca, odbył się uroczysty wernisaż 49. Biennale Sztuki w Wenecji. Jako pierwsze w nowym milenium, miało być największe, najliczniejsze, najbardziej miarodajne. Nagrody także zapowiadano jako najbardziej sprawiedliwe, uwzględniające najciekawsze zjawiska współczesnej plastyki z całego globu.
Mimo tych rekomendacji, z werdyktem jury mało kto się zgadzał. Wybory komisji określono jako politycznie poprawne, przepojone dydaktycznym smrodkiem i konformistyczne. Słowem, mydło.
Jednocześnie przyznawano, że tego roku wenecki festiwal przygotowany był z wyjątkowym rozmachem, że wśród masy gadżetów znalazło się sporo znakomitych propozycji, a hasło przewodnie wydarzenia - "Płaszczyzna humanizmu", nie ograniczało niczyjej inwencji i pozwalało wyłowić zjawiska symptomatyczne dla współczesnej plastyki. Czy zatem Harald Szeemann,
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta