Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Państwowy deficyt i prywatny zysk

06 lutego 1995 | Ekonomia | MR

Za Odrą

Państwowy deficyt i prywatny zysk

Niemieckie koleje zamknęły rok 1994 bilansem dodatnim w wysokści 350 milionów marek. Różnica w stosunku do dwóch poprzednich lat ogromna -- w roku 1992 kolej miała 15, w roku 1994 16 miliardów marek deficytu.

Między niemiecką koleją 1994 a 1993 roku jest jeszcze jedna, zasadnicza różnica -- przed dwoma laty była ona przedsiębiorstwem państwowym, w roku ubiegłym działała już jako spółka akcyjna.

Prywatyzacja kolei określana była w Bonn jako operacja stulecia -- trudna i bolesna dla kolejarzy, ale konieczna. Od roku 1960 dotacje dla kolei zsumowały się w gigantyczną cyfrę 300 miliardów marek. Tendencja była rosnąca, przy spadającym standardzie usług i postępującej utracie pozycji w przewozach towarowych. Im bardziej próbowano ratować finanse kolei podwyżkami cen,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 397

Spis treści
Zamów abonament