Państwowy deficyt i prywatny zysk
Za Odrą
Państwowy deficyt i prywatny zysk
Niemieckie koleje zamknęły rok 1994 bilansem dodatnim w wysokści 350 milionów marek. Różnica w stosunku do dwóch poprzednich lat ogromna -- w roku 1992 kolej miała 15, w roku 1994 16 miliardów marek deficytu.
Między niemiecką koleją 1994 a 1993 roku jest jeszcze jedna, zasadnicza różnica -- przed dwoma laty była ona przedsiębiorstwem państwowym, w roku ubiegłym działała już jako spółka akcyjna.
Prywatyzacja kolei określana była w Bonn jako operacja stulecia -- trudna i bolesna dla kolejarzy, ale konieczna. Od roku 1960 dotacje dla kolei zsumowały się w gigantyczną cyfrę 300 miliardów marek. Tendencja była rosnąca, przy spadającym standardzie usług i postępującej utracie pozycji w przewozach towarowych. Im bardziej próbowano ratować finanse kolei podwyżkami cen,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta