Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kierowca nie dopilnował

23 kwietnia 2004 | Prawo | IL

Ubezpieczenia Kto odpowiada za towar

Kierowca nie dopilnował

Firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania, jeśli szkoda wynikła z "rażącego niedbalstwa" jej klienta. Sąd Najwyższy w wyroku z 22 kwietnia 2004 r. stwierdził, że "rażące niedbalstwo" oznacza zaniedbania znajdujące się już na granicy winy umyślnej.

To stwierdzenie o ogólniejszym znaczeniu SN sformułował na tle sprawy ciągnącej się od 10 lat. Grzegorz N., prowadzący firmę transportową, na zlecenie niemieckiego dostawcy zobowiązał się do przewiezienia i dostarczenia rosyjskiemu importerowi, spółce mającej siedzibę w Moskwie, 9 ton czekolady. Kierowca, pracownik firmy Grzegorza N., przejął...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3210

Spis treści
Zamów abonament