Kierowca nie dopilnował
Kierowca nie dopilnował
Firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania, jeśli szkoda wynikła z "rażącego niedbalstwa" jej klienta. Sąd Najwyższy w wyroku z 22 kwietnia 2004 r. stwierdził, że "rażące niedbalstwo" oznacza zaniedbania znajdujące się już na granicy winy umyślnej.
To stwierdzenie o ogólniejszym znaczeniu SN sformułował na tle sprawy ciągnącej się od 10 lat. Grzegorz N., prowadzący firmę transportową, na zlecenie niemieckiego dostawcy zobowiązał się do przewiezienia i dostarczenia rosyjskiemu importerowi, spółce mającej siedzibę w Moskwie, 9 ton czekolady. Kierowca, pracownik firmy Grzegorza N., przejął...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta