W reklamie też obowiązują zasady
O oszukańcze sztuczki Media Markt w Niemczech oskarża Federalne Zjednoczenie Organizacji Ochrony Konsumenta (VZBV).
Zdaniem obu instytucji reklamodawcy powinni przestrzegać zasad etyki.
Przypadek Media Markt nie jest jedyny. Jak wynika z danych UOKiK oraz inspekcji handlowej, do reklamy wprowadzającej w błąd oraz promocyjnego naciągania klientów ucieka się wiele firm. Niemiecka sieć nie robi tego jednak po raz pierwszy. Zdaniem Ewy Kubis, wiceprezes UOKiK, podobnie było w czasie promocji w Lublinie i Szczecinie. Jesienią 2003 roku sieć informowała w reklamach o tanich zakupach w związku z planowanym zamknięciem sklepu. Wkrótce potem okazało się, że nie chodziło o likwidację, lecz o inwentaryzację.
Drożej niż przed promocjąVZBV oskarża tę sieć o stosowanie oszukańczych technik przy sprzedaży swych produktów. Rzecz dotyczy ostatniej akcji promocyjnej, która podaje, że od 3 stycznia tego roku wszystkie towary sprzedawane są po cenach obniżonych o wysokość VAT. Jak udowadnia VZBV, informacje te nie odpowiadają prawdzie.
Drugi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta