Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pierwsza podróż giganta

28 kwietnia 2005 | Nauka i Technika | PK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

TECHNIKA Pierwsza podróż giganta Dwupokładowy Airbus A380 jest największym pasażerskim samolotem, jaki kiedykolwiek zbudowano

Najnowszy airbus odbył w środę swój pierwszy lot testowy nad Pirenejami i Zatoką Biskajską. Podróż trwała prawie cztery godziny. O 14.22 samolot z dwoma pilotami i czterema inżynierami nawigatorami na pokładzie wylądował bez problemów na lotnisku Tuluza-Blagnac. - Start był absolutnie perfekcyjny, a pogoda wspaniała - mówił jeszcze podczas lotu przez radio pilot testowy Jacques Rosay.

Wokół lotniska i przed wielkim ekranem ustawionym w centrum Tuluzy zgromadziło się ponad 50 tysięcy ludzi, którzy obserwowali start i lądowanie. Nad samym lotniskiem Blagnac w czasie startu A380 wstrzymano cały ruch, by dać mu wolną drogę. Ze względów bezpieczeństwa podczas lotu nowy airbus znajdował się w odległości ok. 160 km od lotniska.

Czterysta ton w powietrzu

Do ostatniej chwili nie było wiadomo, czy pasażerski gigant (w chwili startu ważył ponad 450 ton) poleci. Dziewiczą podróż odkładano już kilka razy - pierwotnie miała się ona odbyć pod koniec marca. Wczoraj również czekano - tym razem na odpowiednie warunki atmosferyczne. Gdyby wiatr wiał z kierunków południowych (samoloty startują pod wiatr), pierwszy rejs A380 zostałby wstrzymany. Tuż po...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3520

Spis treści

Ekonomia

AIB: dobry pierwszy kwartał
Autostrada Małopolska: w tym roku bez podwyżek
BPH: karty z mikroprocesorem
BRE Leasing: poprawa wyników
Bezpieczniejsze oszczędzanie
Decyzja o finansowaniu Pątnowa II
Dobre wyniki dzięki Warszawie
Euronet: więcej bankomatów
FIAT: pożyczka na udziały
Finansowa fuzja w Holandii
Francuzi ostrzegają naszą konkurencję
Fuzja Gazprom - Rosnieft
Grupa Lotos: LPR przeciwna debiutowi
Gwałtowne wahania
Hexus chce zarządzać aktywami
Inflacja czy wzrost
J. Martins: lepiej dzięki Biedronce
Kadry w Polsce i na świecie
Kaparol w Żłobnicy
Komentarz giełdowy
Leclerc w Łodzi
Lockheed Martin: lepiej niż w 2004 r.
Michelin: kara za zastój
Microsoft musi spełnić żądania Komisji
Mittal lepszy, bo dał więcej
Modernizacja w branży chemicznej
Możliwe połączenie UniCredito z HVB
Możliwość stabilnej poprawy
Na razie bez żadnego zysku
Najważniejszy jest harmonijny rozwój
Netia przyspiesza Internet
Nie ma chętnych do zakupów
Nie taki znowu raj
Niemcy poczekają
Nieoczekiwana zmiana nastawienia
Nieprzyjazny resort
Niższy zysk Stomilu Sanok
Nowe kraje jeszcze nie do eurolandu
OECD broni usług
Ostatni mały budżet będzie w przyszłym roku
Oszczędne państwo
PKO BP i Orlen na liście "Forbesa"
Paryż chce szybkiego ograniczenia importu
Pieniądze zostaną w firmie
Podatkowe ostatki w biurach maklerskich
Police na giełdę
Polityka hamuje obniżki
Polska gotowa na kompromis
Poziom WIG20 jak w końcu stycznia
Prezes Stepic zapowiada emisję akcji
Producenci leków na zakupach nad Wisłą
Protest pocztowców
Przecena na całego
Prąd szkodzi płytom wiórowym
Rekordowe zyski KAN
Rząd walczy z tanimi usługami
SPROSTOWANIE
Spadają stopy, złoty i giełda
Spór urzędu antymonopolowego i TVN24
Spółka kupuje
St-Gobain: skutki azbestu
Słabe wyniki giganta
TP SA: analitycy prognozują wyniki
Tolerowany deficyt
Trwa kuszenie klienta
Vattenfall: wzrost zysku
Walutowe status quo
Waluty i zapasy decydują o nastrojach
Więcej zamówień, mniejszy zysk
Wojna o reklamy
Zafira seryjnie
Zarabiać na ochronie zdrowia
Zgoda na kupno SE
Zamów abonament