Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Produkt sam się nie sprzeda

17 czerwca 1995 | Ekonomia | DW

Kłopoty Pilzneńskiego Prazdroja

Produkt sam się nie sprzeda

Pilzner Urquell jest jedną z najbardziej znanych marek czeskiego piwa. Ceniony przez smakoszy, a nawet zalecany przez lekarzy dla cierpiących na niektóre schorzenia nerek -- głównie kamicę. W tej sytuacji trudno zrozumieć, że akurat ta marka przeżywa poważne kłopoty. I to w sytuacji, kiedy inni czescy producenci piw odnotowują właśnie istny boom. W przypadku pięciu największych producentów piwa, eksport zeszłoroczny wzrósł o 16 proc. Pilzneńskij Prazdroj odnotował w tym samym czasie spadek sprzedaży. W tej sytuacji nieuzasadnione wydają się potężne inwestycje, które browar zaplanował na najbliższe lata.

O kłopotach firmy pisze "Wall Street Journal Europe" w swym wydaniu z 16-17 czerwca.

Sytuacja browaru jest jeszcze mniej zrozumiała, bo przecież czeski rząd otoczył to przedsiębiorstwo specjalną opieką. Większość akcji Pilzneńskiego Prazdroja została sprzedana...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 507

Spis treści
Zamów abonament