Samodzielnie, ale w wagonach PKP
Wars
Samodzielnie, ale w wagonach PKP
W letnim rozkładzie jazdy największą popularnością cieszą się pociągi-hotele, łączące południe kraju z Wybrzeżem. Najrentowniejsze rynki zagraniczne Warsu stanowią połączenia z Niemcami i Rosją. Wars w ciągu 40 lat swojej historii zawsze był firmą dochodową. W ostatnich 4 latach popyt na usługi w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia zmniejszył się jednak o połowę. Każdego roku w działalności gastronomicznej notowano wielomiliardowy deficyt. Gdyby nie zmniejszono kosztów utrzymania działalności gastronomicznej i nie wyrównano deficytu, przedsiębiorstwo byłoby dziś bankrutem.
Kiedy 5 lat temu zmieniło się kierownictwo przedsiębiorstwa, minister transportu zaprosił nowo powołanych dyrektorów do siebie i powiedział: "Wars nie miał w minionych latach dobrej opinii wśród klientów, albo więc weźmiecie się do roboty i ta opinia zmieni się na lepsze, albo też zastanowimy się, co z nią dalej zrobić". W grę wchodziła nie tylko zmiana nazwy, lecz także zmiana właściciela lub przynajmniej zarządcy. Po czterech latach od wprowadzenia innego sposobu zarządzania przedsiębiorstwem zaczyna ono powoli odzyskiwać dawnych klientów i przyciągać nowych.
-- Zaczęliśmy od rynkowego sloganu: Wars stara firma, nowa jakość -- mówi Henryk Klimkiewicz, dyrektor...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta