Lepsza ochrona i tańsze usługi
Lepsze zabezpieczenie praw klientów to m.in. efekt naszego wejścia do Unii Europejskiej. Ale w krajach rozwiniętych, a od niedawna także w Polsce, pod wpływem organizacji konsumenckich prawo coraz lepiej zabezpiecza interesy osób prywatnych w kontaktach z bankami.
Klientom sprzyja też coraz większa konkurencja na rynku. Bankowcy są przekonani, że w najbliższym czasie będą znacząco maleć marże odsetkowe oraz opłaty i prowizje. Niebawem Polacy prawdopodobnie przestaną płacić za prowadzenie konta osobistego, większość przelewów i karty płatnicze. Potanieją kredyty, przede wszystkim mieszkaniowe oraz konsumpcyjne. Już obecnie klientom jest o wiele łatwiej, niż kilka lat temu, zabiegać o swoje prawa i egzekwować je. Bankowcy mają świadomość, że zarówno nadzór bankowy, jak i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta będą coraz baczniej im się przyglądać i śledzić niemal każdy ich ruch.
Eksplozja InternetuW ciągu kilku najbliższych lat na świecie, a także w naszym kraju na pewno znacząco wzrośnie liczba użytkowników bankowości elektronicznej. W krajach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta