Zwykły rynek audiowizualny
Media elektroniczne stanowią istotny element całego rynku gospodarczego. Właściwe uregulowanie ich funkcjonowania powinno być zatem przedmiotem szczególnej troski władz państwowych, które ponoszą odpowiedzialność za konsekwencje nienadążania przepisów za rozwojem sytuacji. Staje się ona jeszcze groźniejsza, gdy zaniechania wynikają z przyczyn politycznych. Powodują straty nie do odrobienia.
Gdy odnosi się to do zjawisk bezpośrednio związanych z funkcjonowaniem sfery rynkowej, efekty muszą wcześniej czy później odbić się na całej krajowej gospodarce. Stanowi ona bowiem system naczyń połączonych i niedomagania w jednym jej segmencie przełożą się w końcu na całą resztę.
POLITYKA ZAMIAST GOSPODARKIUstawą blokującą rozwój rynku mediów elektronicznych stała się ustawa o radiofonii i telewizji. Nie uwzględnia postępu technologicznego w dziedzinie środków przekazu elektronicznego. Stanowi także efekt przestarzałych procedur, dalekich od postulowanej w UE liberalizacji. Wspólnotowa polityka audiowizualna ma cele głównie gospodarcze, a media klasyfikuje jako "usługi w ogólnym interesie gospodarczym". W Polsce natomiast, poza może pojedynczymi elementami, rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta