Kilka rad dla refakturujących usługi
Bardzo często wąsko wyspecjalizowane firmy sprzedają wyłącznie własne towary lub usługi. Jeżeli pojawia się potrzeba sprzedaży innego towaru lub innej usługi, to z reguły taki sprzedawca nie próbuje realizować zamówienia samodzielnie, ale szuka innego wyspecjalizowanego podmiotu, który mógłby wykonać daną dostawę lub wyświadczyć daną usługę.
Zwykle w takiej sytuacji sprzedawca kupuje daną usługę (lub towar) od innego podmiotu i sprzedaje ją wprost swojemu odbiorcy. Z reguły nie nalicza od tego prowizji, bo zysk na transakcji ma wkalkulowany w cenę swojej podstawowej usługi (lub podstawowej sprzedaży towaru).
Takie wystawianie faktury na usługi pomocnicze (lub pomocnicze towary), kupowane od innych podmiotów na rzecz finalnego odbiorcy bez naliczania marży, nazywamy refakturowaniem.
Nie ma wątpliwości przy towarachW zasadzie refakturowanie towarów nie budzi wątpliwości. Podmiot refakturujący staje się normalnym nabywcą towaru, a następnie jego sprzedawcą.
Gorzej z usługamiPrzy refakturowaniu usług mamy do czynienia z taką samą sytuacją, jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta