Dostawa z centrali do oddziału
- Prowadzimy działalność gospodarczą zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej, gdzie także jesteśmy zarejestrowani jako podatnicy podatku od wartości dodanej (jako oddziały). Zdarza się, że część kosztów zakupu towarów czy usług jest ponoszona przez naszą placówkę zarejestrowaną w Polsce, a następnie "przerzucana" na oddziały zagraniczne. Jeśli są to towary, to są one przetransportowywane do innych oddziałów. Czy powinniśmy, dla udokumentowania takich czynności, wystawiać faktury VAT i czy podatek naliczony przy zakupie towarów i usług może być odliczony w Polsce? - pyta czytelnik DF.
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, musimy przede wszystkim uświadomić sobie funkcję i charakter...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta