Niemcy chcą zmienić wizerunek
Dla Niemiec, kraju goszczącego piłkarski Puchar Świata, mistrzostwa oznaczają znacznie więcej niż niewielkie zresztą szanse na zdobycie tego trofeum. Nagrodą, na którą liczą, jest zmiana wizerunku największej gospodarki europejskiej.
Robert Rode, berliński kierowca autobusu, rozumie skalę tego wyzwania. Krępy mężczyzna z silnym miejscowym akcentem, to jeden z 4000 kierowców, którzy ostatnio uczestniczyli w kursie językowym zorganizowanym z okazji Pucharu Świata.
Opowiada, że nauczył się tam, w jaki sposób udzielać kibicom informacji o Berlinie. - Nie robi zbyt dobrego wrażenia, gdy ludzie przyjeżdżają do Berlina, powiedzmy na lotnisko czy dworzec główny, i pierwszym Niemcem, z którym rozmawiają, jest kierowca autobusu, a on albo ich nie rozumie, albo mówi, żeby zapytali kogoś innego - mówi.
Rode jest w dobrym towarzystwie. Zgodnie z hasłem piłkarskiego turnieju: "Czas, by znaleźć przyjaciół", kanclerz Angela Merkel i jej rząd, czołowe firmy, organizacje kulturalne oraz władze lokalne przygotowały tysiące ambitnych projektów,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta