Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niemcy chcą zmienić wizerunek

01 czerwca 2006 | Dodatek Rzeczpospolitej | HW
źródło: Nieznane

GOSPODARKA PUCHAR ŚWIATA Niemcy chcą zmienić wizerunek Niemców, podobnie jak produkowane przez nich samochody artykuły gospodarstwa domowego, uważa się za wydajnych, godnych zaufania, ale strasznie nudnych Ta rzeźba w Berlinie to część kampanii, która ma zmienić obraz kraju (c) AP/JAN BAUER

Dla Niemiec, kraju goszczącego piłkarski Puchar Świata, mistrzostwa oznaczają znacznie więcej niż niewielkie zresztą szanse na zdobycie tego trofeum. Nagrodą, na którą liczą, jest zmiana wizerunku największej gospodarki europejskiej.

Robert Rode, berliński kierowca autobusu, rozumie skalę tego wyzwania. Krępy mężczyzna z silnym miejscowym akcentem, to jeden z 4000 kierowców, którzy ostatnio uczestniczyli w kursie językowym zorganizowanym z okazji Pucharu Świata.

Opowiada, że nauczył się tam, w jaki sposób udzielać kibicom informacji o Berlinie. - Nie robi zbyt dobrego wrażenia, gdy ludzie przyjeżdżają do Berlina, powiedzmy na lotnisko czy dworzec główny, i pierwszym Niemcem, z którym rozmawiają, jest kierowca autobusu, a on albo ich nie rozumie, albo mówi, żeby zapytali kogoś innego - mówi.

Rode jest w dobrym towarzystwie. Zgodnie z hasłem piłkarskiego turnieju: "Czas, by znaleźć przyjaciół", kanclerz Angela Merkel i jej rząd, czołowe firmy, organizacje kulturalne oraz władze lokalne przygotowały tysiące ambitnych projektów,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3853

Spis treści

Ekonomia

12 milionów ma Visę
Akcje Agory najtańsze od lat
BOŚ rozliczy dwutlenek węgla
Banki ratują Eurotunnel
Biegły ostrzega przed bankructwem
BÓJ O STOCZNIĘ GDAŃSKĄ
Chiny: nie będzie rewaluacji juana
Chińczycy rządzą rynkiem miedzi
Cytat dnia
Do trzech razy to nie sztuka
Długi język wicepremiera
Emisja akcji na pierwszym planie
Gazprom walczy o wyższe ceny
Iberia nierentowna w Barcelonie
Inflacja w strefie euro
Inspekcje w Niemczech
KGHM z prawie starym zarządem
Komentarz giełdowy
Komisja Europejska: kara za zmowę cenową
Komisja karze
Lepper grozi Unii
Lepper zablokuje granicę
Lotniska lecą na giełdę
Na tych samych falach
Najwięcej zdobywają ubezpieczyciele
Nie chcemy takiego arbitra
Nowy prezes Exatelu
Nowy zarząd GPW prawie w komplecie
Obligacje BGK
Opinia EBC pod koniec czerwca
Ostatnia szansa na wsparcie dla dużych firm w Polsce
POLSKA ATRAKCYJNA DLA KONCERNÓW
Pajacyki wygrywają z plastikową tandetą
Panie minister na wojennej ścieżce
Partnerzy Gazpromu w sierpniu
Po stali Mordaszow chce węgla
Polak w Leaseurope
Polski rolnik kupuje, gdy Unia pomaga
Rusza przenoszenie numerów
Sesja ważnych wydarzeń
Sklepy zmieniają właścicieli
Spadek cen obligacji, złoty stabilny
Spadnie zysk Możejek
Spór Gilowskiej z Kalatą
Spółki giełdowe
Straty Delphi
Słoń na wyboistej drodze
TFI zarobiły 230 mln zł
VAT bez oszustw
W Warszawie spadek na koniec dnia
W czerwcu papiery za prawie 11 mld zł
Więcej agencji BPH
Wydarzenia dnia
Wydatki przeraziły inwestorów
Włosi najoszczędniejsi
Za Odrą wreszcie spada bezrobocie
Zagraniczne loty przynosiły stratę
Zakupy napędzają gospodarkę
Łotwa: euro z opóźnieniem
Zamów abonament