Jak zwabić nastoletnich internautów
Słychać pobrzękiwanie gitary i męski głos intonuje: "Zawsze mówię sobie, jeszcze tylko pół godziny. Ale po sześciu godzinach jeszcze tu jestem". Wtedy wchodzi chórek: "MySpace - tu czuję się wolny. MySpace - to przecież o mnie".
Tę rockową piosenkę satyryczną stworzył zespół o nazwie Fresh z Los Angeles, który wykorzystuje niezwykle popularny serwis wspólnotowy do promowania swojej muzyki. Ten hymn jednak niezbyt podoba się wielu specjalistom od marketingu, zwłaszcza że właśnie pojawia się przed nimi wyzwanie największe być może od pół wieku, kiedy to radio ustąpiło miejsca telewizji.
Zakupiona w zeszłym roku za 580 milionów dolarów przez należący do Ruperta Murdocha koncern medialny News Corp witryna MySpace całkowicie zmienia sposób, w jaki młodzi ludzie wykorzystują media. I nie jest w tym osamotniona. Facebook, YouTube i Bolt to inne powstające jedna po drugiej witryny internetowe, które proponują kontakty w sieci oraz fora, poprzez które użytkownicy Internetu mogą przedstawiać sobie nawzajem muzykę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta