Pierwszy kłaniaj się szefowi
Skąd się biorą gafy w pracy? - Przede wszystkim z niewiedzy jak się zachować, a czasem z napięcia, gdy bardzo nam zależy, żeby dobrze. Coraz częściej słyszę, że savoir-vivre w biznesie jest niepotrzebny, że Europejczycy nie zwracają na takie rzeczy uwagi. Niestety, to nieprawda - mówi Ewa Kosak, socjolog ze Szkoły Wyższej im. Romualda Kudlińskiego.
Znajomość zasad zachowania świadczy o nas, o naszej kulturze. Popełniając ciągle gafy, możemy zacząć być przez otoczenie izolowani, możemy stracić klientów lub możliwość podpisania kontraktu. Dlatego warto poznać zasady savoir-vivre.
Ostrożnie z całowaniemNajczęściej popełniamy błędy przy powitaniach. Okazuje się, że w biznesie najistotniejsza jest pełniona funkcja, a nie płeć. Dlatego zawsze kierujemy kroki w stronę osoby wyższej rangą. O ile w etykiecie towarzyskiej to kobieta wyciąga pierwsza dłoń, to w świecie biznesu ten, kto jest na wyższym stanowisku.
Czasem nasze błędy wynikają z rutyny, ignorancji, a nawet dumy narodowej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta