Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Droższe euro to zły pretekst do podwyżki ceny

14 października 2006 | Prawo | MK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRAWO KONSUMENCKIE Klient musi wiedzieć, ile zapłaci za towar lub usługę Droższe euro to zły pretekst do podwyżki ceny Cen nie można dowolnie podnosić, powołując się na zmianę kursu walut. Trzeba udokumentować, że miała ona realny wpływ na podwyżkę. Jeśli już zostanie wprowadzona, klient musi mieć zagwarantowaną możliwość rezygnacji z umowy

Tak wynika z wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie spółki Pietrzak - katowickiego dilera samochodów marek Renault i Dacia. Firma ta przewidywała, że cena określona w umowie może zostać podwyższona, gdy nastąpi gwałtowna zmiana kursu euro. Kupując importowane auto (niekoniecznie nowe), na jego odbiór trzeba bowiem nierzadko czekać kilka tygodni. Sąd nie kwestionował możliwości zmiany ceny przez dilera, ale uznał, że określenie zasad podwyżki jest zbyt dowolne. Osoba, która wpłaciła zaliczkę za konkretne auto o określonej cenie, do momentu odebrania samochodu nie ma pewności, w jakiej cenie będzie mogła...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3967

Spis treści

Ekonomia i rynek

Zamów abonament