Sześć nowych „międzymiastowych”
Krajowe i międzynarodowe nowości spółki PKP Intercity
W nowym rozkładzie jazdy spółka PKP InterCity wypuści o 22 pociągi więcej niż dotychczas – zamiast 244 będzie ich 266. W tym międzynarodowych klasy EuroCity o cztery więcej (z 16 do 20), a InterCity o pięć (z 44 do 51).
Spółka planuje zakup dziesięciu elektrowozów mogących rozwijać szybkość do 200 km na godz. i 20 szybkich składów zespolonych typu włoskiego Pendolino lub niemieckiego ICE o prędkości maksymalnej 250 km na godz. Jednocześnie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (zarządca torów) remontuje główne magistrale (Warszawa – Gdańsk, Warszawa – Kraków, Zgorzelec – Wrocław – Opole – Kraków, a w 2008 r. zamierza rozpocząć unowocześnianie trasy Warszawa – Poznań i Poznań – Wrocław) – dlatego IC na razie wozi pasażerów, rozpędzając się najwyżej do 160 km na godz., a i to jedynie na kilku trasach (Warszawa – Poznań i Warszawa – Katowice/Kraków). Do mistrzostw Euro 2012 powinniśmy się doczekać pierwszych odcinków, na których pociągi będą mogły jechać nawet 200 – 220 km na godz. Na przykład na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z Katowicami i Krakowem i być może na fragmentach trasy Warszawa – Trójmiasto.Prezentujemy nowości i zmiany w poszczególnych segmentach pociągów PKP InterCity: komunikacji międzynarodowej (pociągi EuroNight/EN, EuroCity/EC), komunikacji krajowej (pociągi InterCity/IC, ekspresowe/Ex,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta