Swarzędz bez zysku
Swarzędz chce zwiększyć przychody z ok. 16 mln zł w br. do 150 mln zł w 2011 r. To oznacza wzrost na poziomie 75 proc. rocznie – wynika z przedstawionej wczoraj strategii na lata 2008 – 11. Zarząd spółki nie potrafi na razie przewidzieć, kiedy zacznie ona wykazywać zysk. Na pewno nie będzie to w 2008 r. Firma chce w najbliższym czasie zerwać z wizerunkiem producenta mebli klasycznych i działać równolegle na rynkach sprzedaży dla instytucji i klientów indywidualnych. Ci drudzy meble będą mogli kupić tylko w jej własnych salonach. Obecnie jest ich 18, a docelowo 40 – 50. Firma planuje też wkrótce przejęcie fabryki w Nysie.
Jakie będą koszty wdrożenia strategii? Dokładnych szacunków nie ma. Ale wiadomo, że Swarzędz nie planuje kolejnej emisji akcji. Z poprzedniej zostało mu 32 mln zł. Wczoraj walory spółki staniały o 3,1 proc., do 0,63 zł.