LG sprzeda 450 tys. komórek
Nawet 450 tys. telefonów komórkowych chce sprzedać w tym roku na polskim rynku koreańska firma LG. Wczoraj podtrzymała prognozy sprzedaży. Jeśli Koreańczykom uda się zrealizować plany sprzedaży, ich udział w szacowanym na 10 mln komórek polskim rynku sięgnie 4 – 4,5 proc. Dużo bardziej ambitne plany firma ma na przyszły rok. Jej udział miałby skoczyć dwukrotnie, do 8 – 9-proc.
Strategicznym celem producenta jest zajęcie czwartej pozycji na rynku, co oznacza konieczność zdystansowania Sagema i Motoroli. Liderzy rynku: Nokia, Sony Ericsson i Samsung są na razie poza zasięgiem rywali. Na świecie LG zajmuje piątą pozycję pośród producentów komórek.
LG planuje wprowadzić w przyszłym roku na rynek od 12 do 15 nowych modeli telefonów. Zależy mu przede wszystkim na poszerzeniu oferty ze środkowej półki, na którą popyt jest największy. Średnia rynkowa cena telefonu komórkowego w Polsce (większość użytkowników kupuje tanie aparaty dotowane przez operatorów) wynosi 100 –110 euro. Oznacza to, że w tym roku polski rynek telefonów komórkowych będzie wart ok. 4 mld zł.