Filantropia czy po prostu biznes
Lektury przedsiębiorcy
Autorzy artykułów opublikowanych wcześniej w „Harvard Business Review”, a zebranych teraz w książce, przypominają, że współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze i bogatsze od niektórych państw. Zastanawiają się więc nad tym, jaką rzeczywistość społeczną mogą wykreować takie podmioty.
Michael E. Porter czy C.K. Prahald, specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm, wskazują np. menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Według autorów marketing promujący postawy obywatelskie to obecnie najlepszy sposób na podbicie najbiedniejszych rynków świata.
W zaangażowaniu społecznym widzą przewagę konkurencyjną, a w globalizacji dobrobyt przynoszący ogromne korzyści zarówno biednym, jak i bogatym. Międzynarodowe przedsiębiorstwa mogą bowiem znacznie poprawić jakość życia wielu ludzi, pobudzając handel i rozwój w najniższej warstwie piramidy gospodarczej.
kap.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Wydawnictwo Helion Warszawa 2007str. 234