Jak płatnicy składek mają stosować bezpieczny podpis elektroniczny
Za dwa i pół miesiąca 230 tys. pracodawców, zleceniodawców itd. musi przekazywać za zatrudnionych dokumenty ubezpieczeniowe sygnowane bezpiecznym podpisem elektronicznym
Obowiązek taki wprowadza art. 40 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji i działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (DzU nr 64, poz. 565 ze zm.). Aby płatnicy składek wywiązali się z tego zobowiązania prawidłowo i na czas, już teraz powinni rozpocząć starania o uzyskanie kwalifikowanego e-podpisu. Sprzedażą certyfikatów weryfikujących e-podpis zajmują się obecnie trzy firmy spełniające surowe wymogi: Centrum, Sigullum, KIR. Wszystkie już jednak teraz zapowiadają, że planowane dopięcie transakcji na ostatni guzik i aktywowanie podpisu w ciągu jednego dnia nie będzie możliwe. A to dlatego że przedsiębiorcy dopiero teraz wzięli się za formalności i firmy nie są w stanie uporać się z kolejkami. Dlatego radzimy zainteresowanym, by już teraz pomyśleli o uzyskaniu certyfikatu. Od 21 lipca 2008 r. ZUS nie będzie już bowiem udostępniał bezpłatnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta