Inwestycja w siebie za firmowe pieniądze
Pracodawcy finansują już nie tylko fachowe kursy. Coraz częściej wysyłają pracowników na szkolenia z technik komunikacji czy walki ze stresem
Obok kursów z księgowości, rachunkowości, rozliczania VAT czy obsługi komputera polskie firmy fundują teraz swym pracownikom miękkie szkolenia z technik komunikacji, sztuki wystąpień publicznych, przywództwa czy walki ze stresem. Wydatki na ten rodzaj kształcenia stanowią już połowę wartego ok. 2,5 mld zł rynku szkoleń komercyjnych w Polsce. I będą rosły – przewiduje Piotr Piasecki, prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (PIFS).
O ile do niedawna w miękkie szkolenia swych pracowników inwestowały duże, międzynarodowe firmy z rozbudowaną kulturą HR, o tyle teraz do tej grupy dołączają już krajowi pracodawcy. Zdaniem Piotra Piaseckiego ma to związek ze wzrostem znaczenia miękkich umiejętności menedżerów, którzy teraz masowo uczą się technik komunikacji, przywództwa i szeroko rozumianej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta