Czytelnicy pytają, dF odpowiada: Jak stosujemy w praktyce e-podpis
Co zrobić, aby podpisać dokument?
Przeważnie wystarcza wykonanie następujących czynności:
– Sprawdzamy, czy zostały wykonane czynności instalacyjne.
– Uruchamiamy program do podpisywania elektronicznego dokumentów.
– Zaznaczamy odpowiednie opcje podpisywania/szyfrowania dokumentów.
– Zatwierdzamy funkcję podpisywania.
– Wybieramy certyfikat do podpisu.
– Wpisujemy kod PIN do odpowiedniej struktury karty kryptograficznej.
Całość, w zależności od używanego oprogramowania, uzupełniają komunikaty o statusie wykonywanych operacji i jej powodzeniu/niepowodzeniu, ew. dodanie dodatkowych opcji, np. znakowania czasem czy szyfrowania.
Czy do podpisania dokumentu potrzebne jest połączenie z siecią Internet?
Do złożenia zwykłego podpisu (bez znakowania czasem) połączenie z Internetem nie jest wymagane. Jednak połączenie to musi być aktywne podczas weryfikacji podpisu oraz podczas znakowania czasem.